Метод фокус-групових дискусій

Метод полягає в тому, що учасники спеціально відібраної групи з 8-12 чоловік під керівництвом модератора ведуть дискусію навколо певної проблеми за заздалегідь погодженим сценарієм (т.зв. гайдом). Цей метод є найбільш поширеним методом одержання якісної інформації щодо як суспільно-політичної тематики, так і маркетингових досліджень.

Під час соціологічних досліджень у електоральних кампаніях, метод фокус-групових дискусій використовується для прояснення образу Кандидата, Конкурентів, оцінки загально-політичної ситуації, в якій відбуватиметься кампанія, тестування символіки, прояснення мотивації вибору того чи іншого кандидата чи політичної сили та інші завдання. В окремих випадках, фокус-групові дискусії використовуються для «роботи над помилками», пояснення причин результатів інших методів соціологічних досліджень.

Підбір респондентів

Учасники дискусії повинні належати до необхідної цільової аудиторії. В електоральних дослідженнях – це представники відповідної території (округу чи населеного пункту). В окремих випадках – прихильники певної політичної сили, ідеології або будь-якої іншої групи, на якій може бути сфокусована передвиборча робота (наприклад працівники певного підприємства, громадські діячі тощо)

Проведення фокус-групи

Ми знімаємо на відеокамеру проведення фокус-групи та надаємо відео клієнту. Корисним присутність клієнта під час дискусій. В такому випадку, ми транслюємо відео і аудіо ходу дискусії в окремий кабінет, а представник Замовника може за допомогою месенджера надсилати додаткові запитання Модератору.

Аналіз результатів

Всі відео набираються в текст. Далі текст проходить два етапи аналізу. Технічний аналіз і підготовка аналітичного звіту. В результаті Замовник отримує аналітичний звіт у вигляді презентації. До звіту можуть бути прикладені відео з груп і текстові розшифровки.

Термін реалізації

Підготовчий етап триває близько тижня. За цей час підбираються респонденти, орендується приміщення, остаточно узгоджуються деталі сценарію дискусії. Тривалість проведення самих дискусій залежить від географії проекту (чи доведеться їздити у різні міста, яка між ними відстань), кількості груп (в межах одного міста протягом дня можна провести до 6 груп, але найчастіше проводяться 2 або 3 групи). Аналіз результатів (включаючи набор та підготовку технічного аналізу) триває тиждень.

Таким чином стандартна тривалість – 2-3 тижні. У ситуації гострої необхідності, термін можна скоротити до 7-10 днів.

Комментарии закрыты.