Експрес-опитування

Експрес-опитування — найшвидша і найдешевша методика кількісного соціологічного дослідження.

Експрес-опитування проводяться за короткою (до 10-15 запитань) формалізованою анкетою, де не передбачені відкриті запитання.

Опитування проводиться в місцях скупчення представників цільової аудиторії. Для електоральних досліджень – це переважно зупинки громадського транспорту. Для маркетингових досліджень експрес-опитування опитування проводиться поблизу відповідних закладів: в магазинів, торгівельно-розважальних центрів, фітнес-клубів тощо. Проте на відміну від дослідження за репрезентативною вибіркою, експрес-опитування не проводяться за місцем проживання респондентів.

Експрес-опитування необхідні для постійного моніторингу основних показників – рейтингу Кандидата чи політичної партії, пізнаваності торгівельної марки, рівня довіри тощо. Окрім того, експрес-опитування дають швидку інформацію для розуміння суспільної оцінки тих чи інших подій.

Експрес-опитування має чіткі географічні обмеження – може бути проведено виключно у містах, оскільки сільські вибірки передбачають невелику кількість опитаних в кожному населеному пункті, що нівелює економію від малої кількості запитань в анкеті.

Всі зібрані дані обробляються за допомогою спеціального програмного забезпечення. За підсумками експрес-опитування замовник отримує детальний звіт, в якому (в залежності від завдання і потреб) представлені як прямі дані, так і перехресні таблиці, аналітичні коментарі тощо.

 

Обмеження методу

  • Географія. Експрес-опитування не може бути проведено у сільській місцевості
  • Обмежена кількість запитань
  • Спрощена побудова вибірки (для досягнення репрезентативності, отриманий масив даних перед розрахунком фінальних результатів відбувається процедура зважування, де у якості вагів беруться дійсні соціально-демографічні показники). В наслідок спрощення статистична похибка збільшується на 0,5-1,5%.

Комментарии закрыты.