Технології моделювання майбутнього

Технології моделювання майбутнього — це інноваційна система аналітичних досліджень, що об’єднує існуючі соціологічні, маркетингові, психологічні методи аналізу і прогностики.

Об’єктом дослідження є не думка, ставлення, плановані дії або будь-які інші усвідомлені людиною його позиції по відношенню до чого небудь. Предмет дослідження — конфігурація підсвідомих мотивів, які усвідомлюються самими досліджуваними, які і зумовлюють емоційне сприйняття, хід мислення, і дії людини, груп людей і соціуму в майбутньому.

Завдання, які вирішують учасники моделювання, не завжди є метою організаторів моделювання. Результатами моделювання насправді є висновки організаторів моделювання, які з боку спостерігають за процесом взаємодії учасників.

Спектр цілей і завдань, які можуть бути розглянуті в форматі моделювання — все, що можуть бути потенційно цікаві і важливі замовнику. На відміну від класичних методів досліджень, які, виходячи з існуючих реалій, видають найбільш ймовірний прогноз, що знаходиться в «секторі ймовірних подій», моделювання дозволяє знайти нове, часто нестандартне розуміння, які можуть допомогти здійснити якісний прорив.

Специфіка методу моделювання

З одного боку в форматі моделювання досліджуються підсвідомі мотиви людей. З іншого боку ці підсвідомі мотиви досліджуються не для вивчення підсвідомості самої людини, а для розуміння, як певна група людей може повести себе в тій чи іншій ситуації (під впливом «загального інформаційного поля» людина діє репрезентативно більшості). Тобто самі досліджувані не бояться, що вивчаються їх підсвідомі мотиви і відповідно вони можуть бути максимально щирими в момент проведення моделювання. Саме це є запорукою успішного результату.

Результати (що на виході)

— Кілька варіантів розвитку того чи іншого процесу. В результаті ми отримуємо: неминучі, ймовірні процеси, перелік ризиків, виявлення каталізаторів певних процесів. Прогнози результатів в разі вчинення певних дій, ймовірні дії різних соціальних груп та інституцій ( союзників, супротивників і конкурентів). Розробку і тестування власної стратегії та ін.
— Результати проведення експериментів на певних моделях розвитку.
— Пошук оптимальних стратегій і тактик в певній ситуації.
— Учасники моделювання в підсумку отримують більш глибоке розуміння що відбуваються в суспільстві процесів, а також розуміння себе і мотивів їхньої поведінки і дій.
Можна виділити два аспекти результату.
1. Результат, який оформлений в аналітичний звіт.
2. Розуміння, які отримує замовник в результаті його спостереження за процесом моделювання (за поведінкою учасників). Це особливе нове розуміння «на емоційному рівні». Він отримує відповіді на незадані питання. Так само він отримує нові питання, якими не задавався до проведення моделювання.

Опис технології

Кожне моделювання — унікальна технологія, виходячи із специфіки цілей, завдань, ситуації та ін.
Звичний набір при проведенні моделювання:
1. Занурення в дослідження проблематики
2. Формування ролей виходячи з проблематики, а також загальних цілей і завдань
3. Розподіл ролей між учасниками.
4. Безпосередньо проведення моделювання. Кожний проведений моделювання унікальне. Є провідний-майстер. Він «створює простір», «середовище», в рамках правил і обмежень моделі. Обмеження непомітно для учасників вводить «ведучий-майстер» для того, щоб гра приводила до результату, який відповідає цілям моделювання. Гравці в 99% випадків не знають про обмеження.

Тривалість проведення моделювання

Тривалість від 6 годин до 7 днів. Найбільш ефективно проводити гру в форматі 2 днів, з виїздом і поселенням всіх учасників в одному місці. В результаті — учасники, в зв’язку з переїздом, глибше занурюються в середу і не практично не залишають її. Результати виходять більш розширені і ефективні. Можна пробувати різні процеси організації гри і різні форми. Під час моделювання можна використовувати кілька різних конфігурацій гри (це дає можливість отримати результати за різними напрямками завдань). Можна міняти формат ролей: індивідуальні ролі, групові ролі та ін.

Кого запрошувати як учасників

Залежно від цілей моделювання — питань, відповіді на які хоче знайти замовник, найкраще запрошувати людей, які мають уявлення (нехай і саме загальне) про специфіку сфери інтересів замовника. Але крім «ключових гравців ринку» необхідно обов’язково запрошувати і представників інших сфер діяльності (в кожному конкретному випадку є певні рекомендації). У будь-якому випадку, хто б не був запрошений, результати і відповіді на потрібні питання будуть. Однак, при вищезгаданому підході до учасників, відповіді вийдуть більш повними і глибокими.

На сьогодні по «Технології моделювання майбутнього» було проведено більше 80-ти моделювань у всіх областях України за участю понад 1500 осіб: політологів, соціологів, політиків, громадських діячів, журналістів, представників бізнесу.

Сторінка «Технологій моделювання майбутнього» в Facebook: в Facebook: http://www.facebook.com/pages/Технологии-Моделирования-Будущего/915343468478805

Комментарии закрыты.