Протестні настрої Львова, Одеси та Дніпра зросли

s_u02_RTX15ZJNСеред п’яти досліджуваних міст протестні настрої підвищились у Львові, Одесі, та Дніпрі – такі дані щомісячного опитування мешканців Києва, Харкова, Одеси, Дніпра та Львова, яке провела дослідницька компанія «Active Group» у рамках проекту «Міський омнібус».

Мешканцям досліджуваних міст пропонувалось відповісти на запитання «чи готові ви вийти на протест проти центральної влади?».

zag 04 prot

Рівень протестних настроїв рекордний у Одесі. У лютому там було зафіксовано рекордно низьке значення (-43,8%). А вже у квітні цей показник зріс до -0,5%. Львів традиційно готовий до протестів більше, ніж будь-яке інше місто (24,1%). Різкому спаду протестних настроїв у Дніпрі передували рекордно високі січневий (18,3%) та лютневий (15,2%) рівні, після чого за останній місяць цей показник знову почав підніматись.

zag 04 prot grА от Харків та Київ останні три місяці демонструють стабільну динаміку переважання частки тих, хто не готовий протестувати над тими, хто готовий. Щодо Харкова, то вже протягом семи місяців постійно переважаючий відсоток респондентів, що не готові  протестувати, збільшується знову і знову. У квітні він спав до рекордних -20,7%

Іншим досліджуваним запитанням було ««Як ви оцінюєте імовірність революції в Україні?».

Окрім Одеси, за весінній період респонденти опитаних міст демонструють більш менш стійку тенденцію до збільшення частки тих, хто вважає, що революція відбудеться нескоро.
Але в Одесі ситуація протилежна. Оцінюючи динаміку очікування революції протягом останніх чотирьох місяців, то лише серед одеситів постійно зростає частка опитаних, що вибирають варіанти відповіді «Може розпочатись в будь-який момент» та «Може трапитись у найближчі місяці» (тобто вважають, що революція в Україні може розпочатись найближчим часом).

zag 04 revНа думку аналітика Центру досліджень та комунікацій «Active Group» Віталія Шедловського, на революційні настрої населення Одеси у квітні, як і для низки інших міст України, помітно вплинули природні чинники, такі як: аномальне похолодання, опади та шторми, що призвели не лише до проблем з інфраструктурою і дискредитували готовність міських влад до надзвичайних ситуацій , але й завдали чималих збитків аграріям та звичайним селянам. Окрім цього, велике значення мали локальні події, а саме: десятки випадків затримання правоохоронців на хабарях або зловживанні владою, низка випадків вандалізму по відношенню до  меморіальних дошок та монументів у місті, мітинг підприємців під стінами ОДА, скандал довкола повернення радянських назв перейменованим вулицям (що спричинило обвинувачення міськради у пропаганді комуністичних режимів з боку прокуратури Одеської області), обшуки в зв’язку з підозрою у корупційних тендерах мера Генадія Труханова, серія підпалів, зокрема знищення ринку «Східний», багаточисленні випадки ДТП в більшості з яких постраждалими були неповнолітні пішоходи, а також суспільні настрої напередодні річниць трагедій 26 квітня та 2 травня. Ці чинники не могли бути непоміченими пересічними одеситами, і вочевидь вплинули на революційні настрої значної частини респондентів.

Інші чотири досліджувані міста демонструють чітку динаміку спаду рівня очікування революції протягом весіннього періоду. Тобто тих, хто вважає, що революція може статись нескоро, стає все більше. Наприклад, різниця між опитаними, які вважають, що революція розпочнеться найближчим часом, та респондентами, які відповіли, що ці події стануться нескоро, становила у січні 16,7% , а в квітні – вже -2,0%. Приблизно така ж динаміка спостерігається у Львові (з січневих 18,3% до квітневих 3,8%), Харкові (з лютневих 4,2% до квітневих -11,1%), і в Києві (з січневих 3,2% до квітневих -10,8%).

Дослідження проводиться щомісяця у Києві, Львові, Харкові, Одесі та Дніпрі у рамках проекту «Міський омнібус». В кожному місті щомісяця опитано не менше 1660 респондентів. Похибка при довірчій імовірності 0,95 не перевищує 2,5%.

Довідка

Проект міських омнібусів компанії «Active Group» розпочався у червні  2015 року. В рамках проекту проводяться регулярні (щомісячні) опитування для декількох замовників із різними завданнями, які спільно його фінансують. В кожному опитуванні є запитання, ініційовані компанією «Active Group» з метою їх подальшої публікації для широкого загалу.

 

Комментарии закрыты.